DLA DZIECI - przedszkole

Przejdź do treści

Menu główne:

DLA DZIECI

JĘZYK ANGIELSKI
Witam,
proponuję dzisiaj powtórzenie i utrwalenie wiadomości o kolorach:)
Przy okazji poznasz kilka nowych słówek.
Obejrzyj filmik, powtarzaj nazwy kolorów i jeżeli masz ochotę narysuj mi proszę te przedmioty, których nazwy zapamiętałeś, np.: car, duck, … (powstanie tzw. słowniczek obrazkowy) 
Możesz zrobić zdjęcie Twojej pracy i przysłać. Będzie mi miło.
Przyjemnej zabawy!:)

DLA MOTYLI
 
1.Zadanie ! Posłuchaj wierszyka pt. „Cebuli los”
 Płakała cebula nad losem cebulim:

-Czemu nikt się nie chce do mnie choć przytulić?
Czemu wszystkim z oczu łzy ciągle wyciskam?
Czemu na mnie patrzą z daleka – nie z bliska?
Nikt mnie tu nie lubi! – Czy jestem paskudna?
Nikt ze mną nie gada! – Może jestem nudna?
Tak bardzo bym chciała by mnie ktoś pokochał...
- Pewnie,
- Jeszcze czego!
- Uciekaj!
- Wynocha!
Pomidor zasapał – tak to być nie może!
   Wstydźcie się ziemniaki! Wstydź się kalafiorze!
Nie płacz już cebulko – cichutko powiada
Na twoje zmartwienia tylko jedna rada:
Wskakuj do doniczki, zakop się z powrotem...
Warzywa myślały co się stanie potem...
Minął poniedziałek. Ledwie minął wtorek...
- Co to?
- To z cebuli kiełkuje SZCZYPIOREK!
Cebula pod ziemią aż z dumy pęcznieje,
A mądry pomidor z radości kraśnieje.
Autor: Basia Szelągowska
 
Odpowiedz na pytania: Dlaczego cebula płakała? O czym cebula marzyła? Jakie warzywa na cebulę krzyczały? Jakie warzywo i w jaki sposób pomogło cebuli? Co ty zrobiłbyś, zrobiłabyś, aby pocieszyć cebulę?
 
Dzisiaj poznamy literkę: „c. C” popatrz na kartę pracy str.40- 41 dla starszaków „Olek i Ada litery i liczby” cz.2  i powiedz do czego jest podobna ta literka, spróbuj ją napisać w powietrzu. Przyjrzyj się obrazkowi i opowiedz co na nim widzisz. Odszukaj na nim przedmioty, które w swojej budowie mają literkę „c”. Ile sylab ma wyraz cebula? Jakie głoski słyszysz w tym wyrazie, popatrz na schemat tego wyrazu. Które z tych głosek można zaśpiewać – czerwona nakrywka, a które nie – niebieska nakrywka. Teraz spróbuj ułożyć z kolorowych nakrywek przy pomocy rodzica wyraz- Celina. W kartach pracy w tekście zaznacz niebieską kredką wszystkie literki „c” . Z pomocą rodzica spróbuj przeczytać tekst pod obrazkiem oraz innym razem na stronie 42. W karcie na stronie 43 ołówkiem pisz po wzorze litery, a potem samodzielnie.
 
Dla 5-latków „Olek i Ada litery i liczby” BB+ str.68 Obejrzyj obrazki chmurek. Opowiedz o nich. Zaznacz w wyrazach litery c, C kolorem niebieskim.
 
 
 
2. Zadanie: Drodzy rodzice, kochane dzieciaki mimo zaistniałej sytuacji – nie będziemy w tym roku święcić w kościele palm – chciałyśmy Was zachęcić do zrobienia takiej palmy, aby podtrzymać tą tradycję. Wykonać ją możecie  z dowolnych, dostępnych w Waszych domach materiałów  (np. bazie, bibuła, papier kolorowy, tkanina, wstążka, itp.) Palmy te będą ozdobą na Waszych wielkanocnych stołach. Prosimy o zrobienie zdjęcia i przesłanie na naszą stronę oraz pozostawienie i przyniesienie jej do przedszkola.
 
 
3. Zadanie W tym tygodniu wiele zabaw, zajęć poświęconych jest zwierzętom domowym, dlatego i my chcemy Wam zaproponować kilka z nich. „Po co hodujemy zwierzęta?”- powiedz jaki produkty dają nam te zwierzęta: kura, krowa, owca, pszczoła, świnka, gęś.
 
„Smakujemy i dotykamy” potrzebne produkty: ser, jogurt, jajko, mleko, miód, wełna, pióro lub inne, które macie w domu. Zasłaniamy  dziecku oczy apaszką i podajemy do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwę produktu oraz nazwę zwierzątka od, którego pochodzi.
 
„Burza mózgu” – co można zrobić z tych produktów? Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a zadaniem dziecka jest powiedzieć do zrobienia czego można go wykorzystać np. jajka- ciasto, jajecznica, wełna- skarpety, rękawiczki, sweter, itp.
 
Karty pracy Olek i Ada B+ część 4  str.78 Połącz zdjęcia mam ptaków z ich dziećmi. Przeczytaj zdania. Dokończ rysowanie świnki wg. wzoru i pokoloruj.
 
Str.79- Połącz zdjęcia dorosłych zwierząt z ich dziećmi. Nazwij mamy i ich dzieci, Dokończ rysowanie kogucika wg. wzoru i pokoloruj go.
  
POWODZENIA, POZDRAWIAMY.

DLA KRASNALI
 
Witamy w kwietniu! Czy Wam czas też tak szybko płynie? Zachęcamy Was do dalszej obserwacji
pogody i prowadzenia kalendarza
bo „Kwiecień plecień wciąż przeplata..”
 
 
Propozycje zabaw
 
1.     Mieszkamy na wsi i wszyscy znamy zwierzęta hodowane w zagrodzie wiejskiej. Może Wasi rodzice lub  dziadkowie mają gospodarstwo, napiszcie jeżeli chcecie. Podczas porządkowania swoich zabawek poszukajcie różnych zwierzątek (figurki, pluszaki), wybierzcie te, które hodowane są w zagrodzie, może zbudujecie dla nich domy z klocków lub kartonów. Zaproście rodzica lub rodzeństwo do zabawy „Kto tu mieszka”( jedna osoba pyta kto tu mieszka, druga naśladuje głosem zwierzę np. chrum, chrum- świnka w chlewiku). Myślę, że każdy z Was znajdzie w swojej biblioteczce książkę o zwierzętach, pooglądajcie, a może poczytacie z rodzicem?
 
2.     Podczas spożywania posiłków pomyślcie i porozmawiajcie skąd są produkty, które spożywacie. Może rodzice przygotują dla Was zagadki smakowe? Zaproponujcie i zróbcie z dorosłym zdrowy napój mleczny dla domowników np. koktajl, shake, lub inny deser.
 
3.     Dla chętnych zabawa matematyczna z rymowanką „Gąski”; będą Wam potrzebne dowolne liczmany i towarzystwo osoby, która będzie mówić rymowankę i sprawdzać czy dobrze liczycie.
 
„Szło ……. (5,6……do10) gąsek na spacer, tyle się zebrało.
Tylko trzy…….. gęgały. Ile więc milczało?
 
Dla 3, 4 latków wybieramy mniejsze liczby np. do 5,7.
 
4.     Proponujmy Wam Też zabawę twórczą „Przekształcanki jajkowe”. W tym celu wykorzystajcie przesłaną Wam kartę pracy z konturami jajek. Z kontur tych postarajcie się stworzyć coś ciekawego, może jakieś postacie? Do wykonania pracy wykorzystajcie dowolne materiały plastyczne. Myślę, że się pochwalicie się nam swoimi pomysłami.
 
5.     Dla chętnych przesyłamy też obrazki - układanki zwierząt z gospodarstwa domowego, można z nich zrobić puzzle.
 
 
Drodzy Rodzice
 
Przekazujemy Wam możliwość korzystania z płyty Bliżej przedszkolna pięciolinia – utwory do tańca, śpiewania i zabawy na kwiecień, na której są piosenki o tematyce wielkanocnej. Planowaliśmy słuchać piosenek podczas zajęć i bawić się przy nich w przedszkolu, ale ponieważ nie mamy takiej możliwości, zachęcamy do tego, aby dzieci słuchały piosenek i bawiły się przy nich w domu. Na płycie znajdują się piosenki edukacyjne, piosenki do tańca i zabaw muzyczno-ruchowych oraz piosenki do nauki języka angielskiego.
 
Wystarczy wejść na stronę „Moja płytoteka”
https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka,
wcisnąć przycisk DODAJ KOD, zalogować się* i wpisać kod bpkwiecien, który odblokuje dostęp do płyty.
*Jeśli nie są Państwo zalogowani na stronie www.blizejprzedszkola.pl system automatycznie wygeneruje prośbę o dokonanie rejestracji. Proces trwa bardzo krótko, a rejestracja jest bezpłatna. Dostęp do płyty jest możliwy wyłącznie po zalogowaniu
 
                                                                                                      Z poważaniem
                                                                                                  Zespół BLIŻEJ PRZEDSZKOLA


DROGIE DZIECI SZANOWNI RODZICE
 
                Zbliża się miesiąc kwiecień, a z nim kolejne propozycje zabaw i zadań z projektów realizowanych w naszym przedszkolu. Już dziś zachęcamy i zapraszamy was drodzy Rodzice i  dzieci do włączenia się w ich realizację.
Zachęcamy rodziców  do przeczytania dzieciom bajki pt. „O rybaku i złotej rybce” a dzieci po jej wysłuchaniu do narysowania obrazka pt. „Nasze prośby do złotej rybki” czyli o czym marzą dzieci. Bardzo prosimy o zrobienie zdjęć obrazkom i przesłanie nam w wiadomości. Tą, jak i każda inną wykonana pracę prosimy, by dzieci gromadziły w teczce. Utworzymy z nich piękne wystawy po powrocie do przedszkola.
     MAGICZNA MOC BAJEK  - 30.03

 
DRODZY RODZICE
 
W okresie o 25.03 – 10.04.2020 zgodnie z obowiązującymi zaleceniami kształcenia na odległość, będziemy przesyłać Państwu za pomocą poczty elektronicznej dwa razy w tygodniu ( poniedziałek, środa) propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci.
 
Informujemy również, ze wszelkie pytania możecie kierować Państwo do wszystkich pracujących w przedszkolu nauczycieli na adres e-mail: przedszkole.luzna@wp.pl – będziemy na nie odpowiadać.
 
Zachęcamy również do korzystania z utworzonego przez autorkę realizowanego w naszym przedszkolu projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” - Anetę Konefał nowego projektu „ PRZEDSZKOLE MISIOWEJ MAMY” Kształcenie na odległość. Projekt ten realizowany jest na stronie Facebooka. Codziennie o godz. 19.00 będą udostępniane przez autorkę nowe propozycje.    https://www.facebook.com/anetakone/

Drodzy Rodzice Drogie Dzieci







Drodzy Rodzice i dzieciaki-przedszkolaki!
 
W tym tygodniu tematem przewodnim jest: "Wiosna". Propozycje zabaw dla „małych ogrodników”.
 
„Nasionko do nasionka”- ćwiczenie w zakresie klasyfikacji.
 
Wymieszane różnej wielkości nasiona ( kukurydza, fasola, dynia, słonecznik, pszenica) dziecko segreguje, szacuje,
przelicza i porównuje.
„Podzielmy się nasionami”- dziecko liczy nasiona fasoli a następnie rozdziela według zasady jeden do jednego (rodzic, dziecko) i przelicza po ile ma każdy nasion. 2, 3 próby z różną liczbą nasion.
 
„Woda do podlewania grządek”- dziecko porównuje ilość cieczy, dolewa i odlewa według instrukcji rodzica:
 
- przelej wodę do trzech kubeczków tak aby wszędzie było po równo;
- rozlej wodę z konewki tak, aby w pierwszym kubeczku było najmniej wody, a w każdym kolejnym  więcej;
 
-ponownie rozlej wodę tak, aby w dwóch kubeczkach było tyle samo, a w trzecim mniej lub więcej.
 
Po każdej próbie wodę dziecko wlewa do konewki. Zabawa ćwicząca spostrzegawczość.
Wybieramy dowolny obrazek z dowolnej książki (najlepiej z dużą ilością szczegółów).
Rodzic wypowiada różne zdania na temat obrazka, a dziecko określa czy to prawda czy fałsz.

 
Garść przydatnych linków do wykorzystania w trakcie zdalnego nauczania przez chętnych rodziców
 
Gry edukacyjne on-line: http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-4
Gry i zabawy dla dzieci: http://www.zyraffa.pl/
Gry i zabawy dla dzieci: https://www.miniminiplus.pl/
Inspiracje zabawowe: http://boberkowy-world.blogspot.com/
Karty pracy: https://www.nauczycielskiezacisze.pl/p/karty-pracy.html
Katalog gier i zabaw: http://www.yummy.pl/na-skroty/pl/game/all/1
Kreatywne zabawy w domu: https://dzieciakiwdomu.pl/
Polskie Radio – audycje https://www.polskieradio.pl/18/5197/Artykul/2474120,102-propozycje-na-czas-wolny-w-4-scianach
Pomysły dla rodziców i nauczycieli: https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne
Przedszkole online: https://www.logopestka.pl/aaa/przedszkole-online/
Skarbnica zabaw, piosenek, wierszy: http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?k=k0205&d=zab&pk=all&sort=pk_a
Wirtualna mata do kodowania: https://mata.edu-sense.com/pl/1
Zabawy matematyczne: https://www.matzoo.pl/

Witamy rodziców i wychowanków Samorządowego Przedszkola.
  W tym specyficznym dla Nas czasie zachęcamy Was drogie dzieci do przywitania wiosny
zielonym ogródkiem na parapecie Waszych domów. Podejmijcie zadanie i pod czujnym okiem domowników
posadźcie wybrane przez Was rośliny: cebulę, rzeżuchę, fasolę, zioła: bazylię, miętę, rozmaryn, czy tulipana.
Zachęcamy Was do pielęgnacji i obserwacji wzrostu tych roślin,
a starszaki do prowadzenia rysunkowego kalendarza wzrostu posadzonych roślin.
                                                                                                                               Pozdrawiamy ciepło.
Panie proponują:

Poniżej znajdują się linki do bezpłatnych materiałów do nauki w domu  dla dzieci, rodziców



Dla NASZYCH MILUSIŃSKICH polecam dodatkowo zabawy ze strony CZAS DZIECI  oraz MOJE DZIECI KREATYWNE
oraz filmiki na youtube z serii ROZEŚMIANA  LOGOPEDIA

Iwona Kwiatkowska







 
Copyright 2015. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego